På alla hjärtans dag var det premiär för Boston Clothings nya webbshop – www.bostonstore.se. Som vanligt i våra projekt har vi tänkt hela vägen och Bostons kassasystem är direkt synkat mot webbshoppen. Det innebär att artiklar, lagersaldo och priser hela tiden är i synk mellan den fysiska butiken och webbshoppen.
Ytterligare ett roligt e-handelsprojekt som givit bra resultat på kort tid för vår kund. Vi tror att en förutsättning för att den fysiska butiken ska finnas kvar är att man har en närvaro på nätet också. Samtidigt är det inte bara att starta upp utan man behöver tänka igenom affärsprocessen så att man inte hamnar i en administrativ börda som tar mer tid än det ger. Tur att vi är experter på just det 🙂
bostonstore.se använder WordPress som plattform och WooCommerce som e-handelsmodul. Betalningarna sköts och hanteras via Klarna.
På marknadssidan så synkar hela butiken mot Facebook som i sin tur trycker ut produkterna till Instagram. Det gör att Boston Clothing snabbt och enkelt kan marknadsföra nya produkter med bild, text och korrekt pris i olika flöden som drar in kunder till butiken.
Vi har även integrerat Mailchimp för att skapa ytterligare vägar att nå ut till nya och befintliga kunder.