För snart två år sedan gjorde vi en större uppdatering av Invest Livings publika webbplats och dess upplägg och design. I den digitala värden går det snabbt och för att fortsatt hålla sidans design modern, har vi nyligen lanserat designuppdatering 2.0. Där har vi finjusterat startsidan med bland annat större toppbild med text och byggt in en ny meny som följer med ner på sidan vid scroll för att öka användarupplevelsen hos besökaren.
Sökfunktionen av återförsäljare som är en viktigt del för webbplatsens besökare, har också uppdaterats. Genom att snygga till söklistan samt anpassa den för att fungera på bästa vis i olika enheter. På datorn har den en bredare lista där det finns filtreringsmöjlighet medan den i mobilen har ett upplägg med boxar som är bättre anpassat för det mobila användandet – där vi är vana att scrolla ner på sidan men vill undvika scroll i sidled.
I uppdateringen har vi även utökat funktionaliteten i kundens moduler för Garantiregistrering och Ärendehantering. Dessa moduler har Invest Living jobbat med under flera år nu och hade därför en tydlig bild över vad som kunde förbättras och utvecklas. Bland annat har vi byggt till en kommunikationsdel där Invest Living kan kommunicera kring ett ärende i modulen med en kund och/eller återförsäljare. Både text och bifogade filer skickas mellan parterna och all konversation syns i samma fönster för att det ska vara lätt att följa alla skickade poster. I stället för att ta den konversationen via mail, har de nu en samlad plats där det är lätt att spåra status och beslut kring ett ärende.
Vill du se resultatet av den nya webbplatsen hittar du den här!