Ny design och smart reklamationshantering till Speed Services AB

En av de senaste lanseringarna hos oss på Mindbite är en helt ny webbplatsdesign till Speed Services AB. Vi har tillsammans med kunden gått igenom sidan och analyserat målsidor och upplägg för att den nya designen ska bidra till en förbättrad användarupplevelse. Utöver den nya designen har vi även digitaliserat deras reklamationshantering.

Nyligen lanserade vi en ny webbplatsdesign till speed-services.se. Redan i början av året drog projektet igång då kunden ville ta ett omfattande grepp om webbplatsens design för att moderniserar sidan och optimera användarupplevelsen.

Framtagningen av den nya designen har arbetats fram med start av en designanalys där vi på Mindbite tillsammans med kunden har tittat på vilka målsidor som är viktigast, hur antal klick kan minimeras och hur upplägget på startsidan ska vara uppbyggt för att uppnå webbplatsens syfte.

Då den största delen av besökarna kommer från mobila enheter har det varit viktigt att ta hänsyn till de olika skärmupplösningarna även i framtagningen av design.

En stor andel av besökarna går in på sidan för att söka närmsta fotoautomat eller förvaringsbox och därför har vi byggt en ny sökfunktion som är placerad längst upp på startsidan. I den nya söken kan besökaren välja mellan att söka på en plats med fritext eller genom att använda sin geografiska plats och på så sätt snabbt få fram närmaste objekten baserat på var man befinner sig. 

Slutresultatet blev en stor förbättring från den gamla designen. Startsidan är uppbyggd med nya block där Speed Services själva har möjlighet att ändra de flesta ytorna. I den nya designen har vi breddat sidorna och använder stora bildytor där Speed Services har tagit ansvar att få fram bra bildkvalité för att få ett så bra resultat som möjligt. Menyn och undersidornas upplägg bidrar också till att sidan är mer lättnavigerad.

Förutom den nya designen har vi även digitaliserat Speed Services reklamationshantering som tidigare har hanterats med brev. För att digitalisera processen har vi byggt en ny modul för detta i deras SiteFactory CMS och kopplat den till ett digitalt formulär där kunden kan fylla i sina uppgifter och bifoga eventuella filer. En inskickad reklamation sparas i modulen där Speed Services kan hantera reklamationen. Kunden har också lätt att hålla koll på sitt ärende då mail går ut till kunden när ärendet blivit plockat eller beslut har fattats.

Besök Speed Services webbplats för att se slutresultatet. 

Kontakta mig om du vill veta mer!

Marcus Alsér

VD och säljare

+4670 68 700 81